
Jim Stolze Innovatie, technologie of ondernemerschap
Jim Stolze als spreker boeken
Jim Stolze is een veelgevraagd spreker en consultant op het gebied van innovatie, technologie en ondernemerschap. Hij is door TED.com uitgekozen als ambassadeur voor Europa en daarnaast de oprichter van TEDxAmsterdam. Ook willen tal van bedrijven hem boeken als spreker voor een lezing en is hij een veelgevraagd dagvoorzitter.
-
Snel contact met Jim Stolze
-
Binnen 24 uur een vrijblijvende offerte
-
Scherpe marktconforme prijzen
-
Meer dan 19 jaar ervaring
-
Begeleiding tot na het evenement
-
Boekingsgarantie via CLC-VECTA
Video met Jim Stolze
Jim Stolze is een veelgevraagd spreker en consultant op het gebied van innovatie, technologie en ondernemerschap. Hij is door TED.com uitgekozen als ambassadeur voor Europa en daarnaast de oprichter van TEDxAmsterdam. Ook willen tal van bedrijven hem boeken als spreker voor een lezing en is hij een veelgevraagd dagvoorzitter.
Biografie van Jim Stolze
Jim Stolze wordt geboren op 30 november 1973 in Vlaardingen. Hij blijkt al vroeg over een goed stel hersens te beschikken, maar breekt zijn studie Taalwetenschap af als hij de kans krijgt om met een aantal vrienden een eigen tijdschrift op de markt te brengen. Al snel leidt dit tot de oprichting van een eigen reclamebureau.
Tussen 1999 en 2009 groeit dit onder zijn bevlogen leiding uit tot een online marketing bureau met 14 medewerkers. Het bureau heeft campagnes op zijn naam voor gerenommeerde merken als NU.nl, Startpagina, Martinair, SOS kinderdorpen en Thyssen Krupp. Bedrijven die de marketingspecialist inhuren als spreker voor een lezing, vragen hem vaak naar de marketingstrategieën die aan de basis liggen van zijn grote succes.
Jim Stolze boeken als spreker voor een lezing
Ter afronding van zijn executive MBA-opleiding schrijft Jim Stolze zijn master thesis over de relatie tussen internetgebruik, online communities en welzijn (geluk). Het experiment waarin hij zichzelf 40 dagen afsloot van internet, haalt zelfs CNN. Het leidt niet alleen tot de publicatie van zijn eerste boek (Hoe overleef ik mijn inbox, 2009), maar ook tot een uitnodiging voor het wereldberoemde TED-Congres.
Na zijn bezoek aan TED in California besluit de succesvol marketingman de reclamewereld vaarwel te zeggen. Hij zet alles in het werk om de licentie voor TEDxAmsterdam te verkrijgen. Op 20 november 2009 vindt de eerste editie van dit evenement plaats en het leidt direct tot een wachtlijst van 7500 mensen, een nominatie als ‘evenement van het jaar’ en een European Design Award. Naar aanleiding van dit succes willen steeds meer organisaties hem inhuren als spreker op een symposium, congres of seminar.
Spreker Jim Stolze inhuren als dagvoorzitter tijdens een congres
In 2012 wordt Jim Stolze door het Doha Film Institute (Qatar) gevraagd om een TEDx-organisatie op te zetten voor het Midden-Oosten. Het leidt tot de prestigieuze TEDxSummit met onder meer de grootste TED-sessie ooit -in de open lucht- live uitgezonden op Al Jazeera. De openingsfilm (met Jim Stolze als executive producer) wint niet veel later een award in Cannes.
In hetzelfde jaar breekt hij in zijn bestseller Uitverkocht een lans voor de zogenaamde ‘aandachtseconomie’. Veel bedrijven zeggen wel dat ze de klant centraal stellen, maar zoeken meestal nog naar goede manieren om aandacht te geven en te verdienen.
Het is een thema waar de auteur nog altijd levendig over kan vertellen aan bedrijven die hem boeken als spreker voor een lezing. Dankzij zijn TEDx-achtergrond wordt hij ook regelmatig gevraagd op te treden als dagvoorzitter. Het is een rol die hem uitstekend ligt.
Jim Stolze boeken voor een congres of symposium
Naast zijn boeken, ondernemerssuccessen en TEDx-presentaties, geniet Jim Stolze grote bekendheid door zijn televisiewerk. Hij bedacht en presenteerde televisieprogramma’s zoals Toekomstmakers en Ztalks en verwerft hiermee een reputatie als innovatiedeskundige. Ook bij bedrijven die hem inhuren als spreker, scheidt hij de hypes van de trends en geeft hij nieuwe inspiratie om de organisatie verder te innoveren.
Als consultant voor het Nederlandse bedrijfsleven en als mentor van startups spreekt Jim Stolze beide talen. In een via Quality Bookings te boeken presentatie met aansprekende voorbeelden laat hij zien wat beide werelden van elkaar kunnen leren. Hierin breekt hij ook een lans voor de ‘intrapreneur’, de ondernemende medewerker bij uw bedrijf!
Met meer dan 300 spreekbeurten op zijn naam mag dit veelzijdige multitalent met recht een ervaren spreker genoemd worden. In samenspraak met de klant bereidt hij geregeld maatwerkpresentaties voor. Het behoort dan ook tot de mogelijkheden om in overleg het thema te bepalen; de uiteindelijke presentatie maakt en geeft hij uiteraard zelf.
Contact opnemen met Jim Stolze
Wilt u Jim Stolze ook inhuren als spreker, dagvoorzitter, interviewer of discussieleider? Informeer bij Quality Bookings naar de mogelijkheden op basis van uw specifieke wensen. Ons enthousiaste team voorziet u graag van advies op maat.
Meer informatie & boekingen
Jim Stolze inhuren als spreker voor uw congres of seminar doet u snel en gemakkelijk via Quality Bookings. Neem contact met ons op voor aanvullende informatie over de voorwaarden. We helpen je graag!

-
Snel contact met Jim Stolze
-
Binnen 24 uur een vrijblijvende offerte
-
Scherpe marktconforme prijzen
-
Meer dan 19 jaar ervaring
-
Begeleiding tot na het evenement
-
Boekingsgarantie via CLC-VECTA