20 jaar ervaring
All-Inclusive tarieven
Binnen 24 uur offerte
Persoonlijk contact
Gemiddelde beoordeling: 9,4
Vrijblijvende offerte
Jos Burgers

Jos Burgers

Topspreker over klantgerichtheid

Jos Burgers een veelgevraagd spreker over klantgerichtheid en marketing die complexe thema’s simpel en praktisch maakt. Met humor en herkenbare voorbeelden inspireert hij bedrijven om van klanten loyale fans te maken. Zijn lezingen zijn direct toepasbaar, waardoor organisaties meteen resultaten zien. Wil je een impactvolle spreker? Boek Jos Burgers en geef jouw evenement een onvergetelijke boost!

Prijsindicatie: € 2.000 tot € 5.000

Te boeken als: Spreker

Talen: Nederlands

Gemiddelde beoordeling: 10,0 op basis van 3 reviews.

Over Jos Burgers

Fans maken van klanten? Dat lukt alleen als je hun verwachtingen overtreft met een ervaring die bijblijft. Drs. Jos Burgers (1951) is een van de meest geboekte sprekers van Nederland op het gebied van klantgerichtheid, marketing en strategie. Met een achtergrond in zowel het bedrijfsleven als het onderwijs, brengt hij theorie en praktijk samen in inspirerende keynotes en lezingen die impact maken. Zijn stijl? Praktisch, humoristisch en confronterend – altijd met een duidelijke boodschap.

Van marketingdocent tot veelgevraagd spreker

Na zijn studie Bedrijfseconomie in Tilburg werkte Jos Burgers tien jaar in commerciële functies bij een technische groothandel. Vervolgens doceerde hij meer dan tien jaar Marketing & Marktonderzoek aan Fontys Hogescholen in Eindhoven. Daarna begeleidde hij organisaties als adviseur op het gebied van strategie en klantgerichtheid. Vandaag de dag is hij fulltime spreker, auteur en gastspreker bij seminars, congressen en bedrijfsevenementen.

Jos Burgers inhuren voor een keynote over klantgerichtheid

Met meer dan 150 boekingen per jaar is Jos Burgers een vaste waarde op het podium. Als spreker weet hij complexe onderwerpen als klantbeleving en marketing op een toegankelijke manier over te brengen. Bedrijven huren Jos in voor:

  • Keynotes over strategie en klantgericht denken
  • Lezingen over klanttevredenheid en klantloyaliteit
  • Workshops gericht op praktijkgerichte marketinginzichten
  • Presentaties vol humor en herkenbare voorbeelden

Zijn lezingen zijn geschikt voor managementteams, salesafdelingen en professionals die klantgerichter willen werken.

Bestsellerauteur met praktijkgerichte inzichten

De boeken van Jos Burgers vormen de ruggengraat van zijn presentaties. Hij laat het publiek anders kijken naar klantrelaties, gedrag en marketingbeslissingen. Enkele titels uit zijn indrukwekkende oeuvre:

  • Hondenbrokken – bestverkocht managementboek van 2009
  • Geef nooit korting! – over prijsdruk en waardecreatie (2011)
  • Gek op gaten – over klantgericht gedrag (2012, bestseller)
  • De Wet van Snuf – over geven in zakelijke relaties (2014)
  • Eén fan per dag! – klantverwachtingen overtreffen (2017 en 2018, bestseller)
  • Thuis ben ik niet zo leuk! – over klantbinding met humor (2020)
  • Wacht niet op de wind, ga roeien! – ondernemen in moeilijke tijden (2020)

Elk boek bevat inzichten die Jos Burgers met overtuiging en flair vertaalt naar het podium.

Praktijkgericht, herkenbaar en altijd met humor

Wat Jos Burgers onderscheidt als spreker is zijn vermogen om zijn publiek aan het denken te zetten met alledaagse voorbeelden en een flinke dosis humor. Hij spiegelt gedrag, stelt kritische vragen en inspireert tot verandering. Organisaties die hem boeken ervaren zijn lezingen als:

  • Verfrissend en praktisch toepasbaar
  • Energiek en motiverend
  • Rijk aan concrete tips voor betere klantgerichtheid

Jos weet exact wat er speelt binnen bedrijven en slaat telkens de juiste toon aan – of het nu gaat om een keynote voor directieleden of een interactieve sessie voor medewerkers.

Jos Burgers boeken voor een inspirerende keynote of interactieve lezing? Neem nu contact op voor meer informatie of beschikbaarheid.

Lezingen van Jos Burgers

SuperFijne Klanten

Werken voor superfijne klanten voelt meestal niet als werken. Terwijl dat vaak ook nog eens rendabeler is, dan werken voor minder Superfijne klanten. Succesvol ondernemen draait daarom niet om de vraag ‘Hoe kom ik aan veel klanten?’ Daar krijg je het alleen maar druk van. En druk zijn is niet het doel. De echte uitdaging is ‘Hoe kom ik aan veel superfijne klanten?’ Natuurlijk kun je hopen dat dat lukt. Maar hopen is geen beste strategie. Je kunt er ook bewust voor kiezen om voor hetzelfde geld de voor jou ideale klanten binnen te halen.

Eén fan per dag!

Met ‘gewoon’ tevreden klanten schiet je weinig op. Wat je wilt, zijn fans. Want fans bevelen je aan bij anderen, zijn trouw en minder prijsgevoelig, denken graag met je mee en hebben het beste met je voor. Om van klanten fans te maken, moet je hun verwachtingen overtreffen. Dat klinkt misschien simpel, maar dat is het allesbehalve. Omdat het vaak geen dagelijkse gewoonte is.

Wacht niet op de wind, ga roeien!

De windrichting kun je niet veranderen, wel de stand van je zeilen. Maar wat nu als de wind is gaan liggen? Als de vraag naar jouw producten of diensten afneemt als gevolg van een recessie, een economische crisis of een andere ramp? Dan kun je als bedrijf maar beter roeien met de riemen die je hebt: je klanten. Zij zijn de enigen die zorgen voor inkomsten. Zij betalen je salaris, je vakantie en je hypotheek. Zij zijn je reddingsboei als je zakelijk kopje onder dreigt te gaan.

De wet van snuf

Iedereen kent de aloude natuurwet ´Wat je geeft, krijg je terug´. Wie betere relaties wil, bijvoorbeeld met klanten, collega´s, of gewoon thuis, of meer invloed wil op zijn omgeving, moet zich de kunst van het geven zien eigen te maken. Door te geven bouw je tegelijkertijd krediet op, waardoor anderen zich begripvolle gaan opstellen en jouw fouten accepteren. Bestsellerauteur Jos Burgers legt op een humoristische en prikkelende manier uit, wat de kracht van geven is, en wat je zoal kunt geven. Hij presenteert verschillende manieren van geven, die hij op een inspirerende manier met herkenbare praktijkvoorbeelden illustreert. Geven kost je weinig, maar maakt wel dat anderen je veel gaan gunnen.

Geef nooit korting!

Lage prijzen zijn funest voor een gezond rendement en tasten de winst van bedrijven, professionals en zelfstandigen enorm aan. Sinds de crisis is de prijs- en margedruk op veel markten alleen maar toegenomen. En de verwachting is dat daar voorlopig geen einde aan zal komen, zelfs niet als de economie herstelt. In de luchtige en humorvolle presentatie ‘Geef nooit korting!’ geeft Jos Burgers zijn toehoorders adviezen hoe om te gaan met prijsdruk. Hij maakt op een praktische wijze duidelijk hoe je prijsdruk voorkomt en tegen gaat. Want lage prijzen zijn geen vaststaand feit. De eigen invloed op de prijs is veel groter dan we vaak denken.

Klanten zijn eigenlijk net ménsen!

Succesvolle organisaties zijn goed in het helpen van hun klanten. Alleen op die manier maak je van klanten relaties en van relaties ambassadeurs. In een humorvolle presentatie die voor een breed publiek geschikt is, neemt Jos Burgers u mee naar waar het allemaal om draait: klanten behandelen als mensen. Door veel komische praktijkvoorbeelden van zowel klantmishandeling alsook staaltjes van perfecte service en welgemeende aandacht houdt hij zijn publiek een spiegel voor. Met de tips die hij geeft kan elke directeur, manager of medewerker de volgende dag aan de slag. Wie klanten gaat zien als échte mensen ontdekt dat het succes niet zit in de producten of diensten die je levert, maar in zaken als respect, aandacht en waardering voor de klant. En bovenal in écht helpen. Dat vraagt vooral om het denken van buiten naar binnen in plaats van andersom. De ultieme beloning daarvoor is niet alleen meer rendement, maar iets nog veel mooiers: de waardering van uw klant.

Video's

Jos Burgers - Hoe ga je om met klanten die korting willen?

Jos Burgers - Hoe ga je om met klanten die korting willen?

Jos Burgers over Aandacht

Jos Burgers over Aandacht

Keynote Jos Burgers

Keynote Jos Burgers

Jos Burgers deelt zijn beste lessen over klantgerichtheid

Jos Burgers deelt zijn beste lessen over klantgerichtheid

Reviews over Jos Burgers

"De lezing van Jos paste perfect bij ons thema en de doelgroep, veel positieve reacties gehad. Heel knap hoe hij alles zo klein weet te maken dat het voor iedereen te begrijpen is en direct toepasbaar."

"Wij hebben Jos ervaren als een warme persoonlijkheid die met zijn humor een fantastisch verhaal heeft neergezet. Jos is een waardevolle toevoeging geweest aan ons evenement!"

"Ik heb de presentatie als bijzonder ervaren. Vanmorgen heb ik mijn collega’s gesproken en zij vonden het ook bijzonder leerzaam. Wij kunnen met Jos zijn opmerkingen vooruit 🙂"

Schrijf een review

Meer informatie & boekingen

Jos Burgers inhuren als spreker voor uw congres of seminar doet u snel en gemakkelijk via Quality Bookings. Neem contact met ons op voor aanvullende informatie over de voorwaarden. We helpen je graag!

  • Snel contact met Jos Burgers
  • Binnen 24 uur een vrijblijvende offerte
  • Scherpe marktconforme prijzen
  • Meer dan 21 jaar ervaring
  • Begeleiding tot na het evenement
  • Boekingsgarantie via CLC-VECTA
Anouk
Bekijk alle sprekers