Er zijn weinig vrouwelijke dagvoorzitters die meedraaiden in de boardroom. Marianne Zwagerman (1969) put uit haar eigen ervaring als directeur in een grote beursgenoteerde onderneming én als zelfstandig ondernemer. Dat doet ze in haar presentaties en in de gesprekken die zij voert op diverse podia.

Als innovatiestrateeg helpt en inspireert Marianne Zwagerman mensen en bedrijven om schaamteloos en onverschrokken te leven en te ondernemen. Daarnaast is ze schrijver (haar derde boek komt in 2016 uit), columnist (ondermeer bij BNR en veelgevraagd mediacriticus (ondermeer bij het Radio 1 programma De Ochtend, BNR en WNL). Haar specialisaties zijn innovatie, de (publieke) omroep, kranten, journalistiek, internet en sociale media. Haar maatschappijkritische columns en publicaties verschijnen met enige regelmaat in kranten en tijdschriften.

Het werk van Marianne Zwagerman draait om verandering. “Weten waar je naartoe wilt en zorgen dat je er komt” is de rode draad in haar workshops en lezingen. In haar dagelijkse leven helpt Zwagerman bedrijven, vooral mediabedrijven, om hun toekomst vorm te geven en hun weg naar die toekomst succesvol te bepalen. Het vertalen van dominante consumententrends naar vernieuwende businessmodellen, vernieuwende inhoud, vernieuwende manieren om de consument te bereiken.
Ambitie is een ander belangrijk thema in het werk van Zwagerman. Als succesvolle carrièrevrouw – ze was de eerste vrouwelijke directeur van de Telegraaf Media Groep- wil zij vrouwen inspireren om meer van hun werkende leven te maken en de lat hoger te leggen. In haar boek ‘Een webshop is geen carrière, ontsnap uit het mutsenparadijs’ geeft ze vrouwen op humorvolle wijze praktische adviezen op weg naar een succesvol leven, met de mondhoeken omhoog.

Bij de Telegraaf Media Groep was Zwagerman als Directeur Digitale Media verantwoordelijk voor alle niet-print activiteiten in Nederland. Bijvoorbeeld voor meer dan 100 internetsites zoals Speurders.nl, Geenstijl en Relatieplanet. Verder was zij was de oprichter van het Telegraaf TV Productiehuis waarmee de kennis van de Telegraaf organisatie werd gebruikt om TV programma’s te maken voor ondermeer SBS, RTL, de TROS en omroep Max.
Vanuit die hoedanigheid nam zij het initiatief voor de oprichting van de publieke omroepen PowNed en WNL. Voor haar carrière in de mediawereld was Zwagerman als Marketing- en Sales manager actief bij verschillende bedrijven in de autobranche. Een logisch vervolg op haar opleiding aan de IVA in Driebergen.

Zwagerman is te boeken voor inspirerende, humorvolle, soms confronterende lezingen en workshops over verandering, innovatie, media en ambitie. Daarnaast is ze beschikbaar als kritische, geïnteresseerde, goed geïnformeerde dagvoorzitter.

Marianne Zwagerman spreekt graag over:

Marianne Zwagerman boeken

Vraag nu een vrijblijvende offerte aan voor informatie over prijzen, beschikbaarheid of het inhuren van Marianne Zwagerman. Ook voor alle andere vragen kun je contact met ons opnemen. We reageren altijd binnen 24 uur!

036 - 848 11 21