Interview met Gijs Staverman

11 juli 2017, door Manon Boodt

Voor veel mensen is muziek een belangrijke factor in hun leven. Dat geldt in het bijzonder voor Gijs Staverman, die als radiodiscjockey en presentator van zijn grote liefde zijn werk heeft kunnen maken. Muziek is daarom een terugkerende factor in zijn presentaties en dagvoorzitterschappen. “Het is niet alleen toepasbaar in elke branche, maar heeft ook de kracht om mensen te verbinden.”

Nieuwsgierige en down to earth

Inmiddels treedt Gijs al meer dan 25 jaar op tijdens uiteenlopende evenementen. Van presentaties tot dagvoorzitterschappen en van draaiklussen tot interviews; deze ervaren persoonlijkheid is van alle markten thuis. Net zo gevarieerd als zijn werkzaamheden als spreker, is ook zijn portfolio met opdrachtgevers. Sony, Ahold, Samsung, Rabobank en ING, het zijn slechts enkele voorbeelden van namen die hem in het verleden boekten. Vaak is er een link met muziek, maar niet altijd.

Op welk evenement Gijs ook staat; nieuwsgierigheid en een down to earth benadering vormen de basis voor zijn optredens. “Ik vind het prettig om mensen op een normale manier te benaderen. Daarbij maak ik geen onderscheid tussen een werknemer of de directeur van een miljoenenbedrijf. Ik merk dat opdrachtgevers dit waarderen. Als ze mij inhuren, zijn ze verzekerd van een frisse, eigentijdse manier van presenteren. Dat creëert al snel een aangename sfeer.”

Muziek terugkerend succesingrediënt

Naast zijn werkzaamheden als presentator, is Gijs ook actief als dagvoorzitter en discussieleider. Dat vereist soms een serieuze ondertoon en een nieuwsgierige inslag. “Dat is ook duidelijk hoorbaar in de interviews voor mijn radioshow Gijs 2.0. Omdat ik vanuit mijn eigen nieuwsgierigheid mensen interview, ontstaan er hele interessante gesprekken. Bijzonder leuk vind ik om te werken in een soort De Wereld Draait Door setting, want dit leidt tot een leuke dynamiek aan tafel.”

Nieuwsgierigheid, down to earth en muziek: het zijn de drie steekwoorden die de werkwijze van de presentator bij uitstek typeren. Met name het laatstgenoemde aspect is een terugkerend succesingrediënt tijdens optredens. “Muziek discrimineert niet op leeftijd. Iemand van 14 kan The Beatles helemaal te gek vinden, maar iemand van 80 ook. Dat werkt ontzettend goed om mensen op evenementen met elkaar te verbinden. Met mijn presentaties lever ik daar een bijdrage aan. Zoals de mensen van mij gewend zijn. Op een leuke, frisse en jonge manier. Die manier van werken bevalt me nog altijd uitstekend!”