7 onmisbare contentvormen rondom jouw evenement

15 januari 2018, door Robert de Vries

Het organiseren van een evenement stelt je communicatieskills op de proef. Zowel voor, tijdens als na je event moet je immers met je bezoekers communiceren. Eerst om hun aandacht te trekken, vervolgens om ze te informeren en tot slot om de opgebouwde band in stand te houden en te versterken. Dit alles doe je met verschillende vormen van content, die we hieronder één voor één bespreken.

Website

Het is een van de eerste zaken die je event moet hebben: een website. In het begin verschijnt hier algemene informatie op, later plaats je er ook gedetailleerdere zaken op zoals het dagprogramma. Deze content vormt het visitekaartje voor je event, dus besteed er daarom de nodige aandacht aan.

Social media

Als je bekend bent met de wondere wereld van social media marketing, weet je dat dit het verschil kan maken tussen een mislukt of een geslaagd evenement. Door de juiste content via social media te verspreiden, boor je nieuwe doelgroepen aan en laat je het hart van deelnemers sneller kloppen.

Email

Naast social media marketing, vervult ook email marketing een belangrijke rol in de aanloop naar je evenement. Een lijst met emailadressen van potentiële eventbezoekers is goud waard en één overtuigende mailingronde kan je honderden nieuwe deelnemers opleveren.

Persbericht

Voorafgaand aan je evenement stuur je uiteraard een persbericht uit. Voor maximale exposure hoop je dat dit niet alleen door lokale, maar ook door landelijke media wordt opgepikt. Probeer je persbericht daarom zo te schrijven dat de meerwaarde van je event er duidelijk in naar voren komt.

Video

Videocontent is een aangename afwisseling op geschreven tekst en geeft de doelgroep alvast een voorproefje van jouw event. Zeker als je al een eerdere editie hebt georganiseerd, kan het tonen van beelden hiervan uitstekend werken om mensen voor jouw evenement te enthousiasmeren.

App

Een app biedt vele mogelijkheden om bezoekers tijdens je event met elkaar in contact te brengen en content te delen. Deze content moet geschikt zijn voor de kleine schermen van mobiele apparaten en daarom bij voorkeur kort en bondig zijn.

Blogartikelen

In aanloop naar een evenement, maar zeker ook erna, is het publiceren van blogartikelen een ideale manier om belangstellenden te informeren. Deze blogs kunnen bijvoorbeeld over behandelde thema’s gaan of afkomstig zijn van de sprekers die op jouw event optreden.