Info & boekingen

Investeer in jouw young professionals, zij zijn immers de toekomst van jouw bedrijf

19 april 2022, door Yannicke ter Brugge

Ron Simpson – creatief ondernemer, harde werker en inspirerende spreker – verzorgt al jaren lezingen over ondernemen in de meest brede zin van het woord. Ron neemt je tijdens zijn lezingen mee in de wereld van creativiteit en communicatie, van concept tot content en van marketing tot branding. En onderweg geeft hij je een kijkje achter de schermen bij de meest toffe merken en bedrijven. 

Maar waar krijgt Ron nu écht energie van? Wanneer hij zijn luisteraars echt weet te raken en de sleutels kan geven om elke uitdaging op te lossen! En niet alleen ondernemers, maar juist ook het personeel. Het doel is om te inspireren, te verwonderen en aan te zetten tot verandering, ongeacht de leeftijd of functie. Co-creërend lesgeven noemt Ron het ook wel, niet alleen zenden. Al is enkel luisteren naar het fantastische verhaal van Ron ook zeker geen straf 😉 

Dat de wereld is veranderd, ook op het gebied van lezingen, is niets nieuws. Maar de wereld zal blijven veranderen en de vergelijking tussen online en offline evenementen en lezingen is volgens Ron dan ook niet nodig. Lezingen zijn een middel om geïnspireerd te worden, om aan te zetten tot verandering en (persoonlijke) groei. De digitale wereld speelt hierbij een rol en zal hierbij een rol blijven spelen. Soms wil je iets fysiek meemaken, kunnen netwerken en sfeer proeven. Een andere keer wil je zoveel mogelijk uit jezelf én de dag halen en is een digitale masterclass net iets laagdrempeliger. 

“We kunnen tegenwoordig overal kennis consumeren, fysiek en digitaal. Dit hoeft niet ten koste te gaan van elkaar, maar kan elkaar juist versterken wanneer het juist wordt ingezet.”

Maar wanneer wordt iets juist ingezet? Neem bijvoorbeeld influencer marketing. Bij influencer marketing wordt negen van de tien keer gekeken naar bereik. Maar gaat het bij influencer marketing niet juist om de invloed van marketing? Het gaat volgens Ron om het vinden van ambassadeurs en fans die samen met jou de visie en missie willen én kunnen uitdragen en daarmee de gezamenlijke doelgroep beïnvloeden. Een groot bereik is hieraan ondergeschikt, dat kun je immers altijd bijkopen. Invloed dan weer niet.

Is dit dan ook de meest gemaakte fout op het gebied van online marketing? Absoluut niet. De meest gemaakte fout is volgens Ron dat marketeers “een heel boek in één zin proberen te proppen.” Veel mensen proberen te veel informatie en details in één visual of caption te zetten, omdat ze bang zijn waardevolle informatie achter te houden. Maar een bom aan informatie wordt door niemand opgeslagen én het algoritme gaat er slecht op. Het advies van Ron is dan ook om zoveel mogelijk ruis achterwege te laten in elke campagne. Formuleer jouw boodschap in één pakkende zin welke mensen onthouden en kunnen doorvertellen. Prikkel ze net genoeg om ze nieuwsgierig te maken en dan kun je daarna in long form altijd meer informatie geven. Gebruik geen dertig hashtags en tag niet de hele wereld, allemaal ruis wat zorgt voor een verstoorde overdracht van jouw waardevolle boodschap. 

Een laatste advies van Ron? Inspire the future. Investeer in jouw young professionals, zij zijn immers de toekomst van jouw bedrijf. Geef ze de ruimte en mogelijkheden om zich persoonlijk en creatief te ontwikkelen en pluk daar uiteindelijk beide de vruchten van.t