Info & boekingen

Interview met collega Yannicke van Anen

5 maart 2019, door Robert Tjalsma

Het team van Quality Bookings deelt een gezamenlijke missie: het maken van de sprekers van de toekomst. Dagelijks zet een tiental medewerkers zich hier gedreven en enthousiast voor in. Maar wie zijn deze mensen achter de schermen eigenlijk? Dit keer vertelt Yannicke van Anen over haar werk als Senior Accountmanager.

Hoe lang werk je al bij Quality Bookings?

Het is alweer ruim 5 jaar geleden dat ik begon als stagiaire en inmiddels ben ik niet meer weg te slaan! Tegenwoordig verzorg ik als Senior Accountmanager de juiste invulling van evenementen en is mijn taak verschoven van alleen bemiddelen naar actief meedenken.

Een spreker of dagvoorzitter moet niet alleen matchen met de doelgroep van de opdrachtgever, maar ook aansluiten op de rest van het eventprogramma. Het is aan mij om aan te voelen waar een organisatie naar op zoek is en op basis hiervan een passend voorstel te maken.

Hoe ziet een gemiddelde werkdag van jou eruit?

Die begint om 8 uur ’s ochtends in de trein! Ik woon namelijk in Hengelo en ben hierdoor vanaf ongeveer 10 uur op kantoor in Almere. Daar werk ik als het kan eerst mijn eigen to-dolijst af, maar ben ik vooral druk met het schrijven van voorstellen en het toelichten hiervan.

Nieuwe verzoeken voor sprekers stromen de hele dag binnen en ik bel of mail dan ook veel met opdrachtgevers. Een kleiner gedeelte van dag besteed ik aan het checken van agenda’s en het maken van praktische afspraken.

Wat zijn de grootste uitdagingen die je tegenkomt in je werk?

Soms is een opdrachtgever specifiek in één spreker geïnteresseerd, maar is deze helaas niet meer beschikbaar. Het kan dan even wennen zijn aan het idee dat een andere spreker voor de doelgroep ook heel inspirerend kan zijn.

Het is aan mij om de ander hiervan te overtuigen. Dat doe ik bijvoorbeeld aan de hand van video’s of referenties. Af en toe laat ik de opdrachtgever met een spreker bellen, zodat hij zelf kan beoordelen of er een inhoudelijke match is.

Wat maakt jouw werk zo leuk?

Het meedenken met de opdrachtgever en het uitbrengen van een passend voorstel. Het liefst word ik zo vroeg mogelijk in de organisatie van een evenement betrokken, zodat we gericht kunnen sparren over de invulling ervan. Ik haal veel voldoening uit het aanbieden van een spreker waar de opdrachtgever in eerste instantie zelf niet aan had gedacht. Ook creëer ik vaak mooie combinaties zoals met een spreker, dagvoorzitter en afsluitend een cabaretier. Daar word ik blij van!

Met welke spreker werk je momenteel veel samen?

Met Deborah Nas! Ze is trendwatcher, maar anders dan alle andere. Deborah is als hoogleraar en ondernemer heel enthousiast over technologische ontwikkelingen en vertelt hierover op boeiende wijze in haar lezingen. Ze legt uit waarom angst voor digitalisering en robotisering onnodig is en we deze technologieën juist moeten omarmen. Ik ben enorm fan van haar als spreker en vind het dan ook super om haar op zoveel mogelijk evenementen te laten spreken.

Wat maakt werken voor Quality Bookings zo enerverend?

Bij Quality Bookings werken we met een mix van generaties en persoonlijkheden, maar delen we allemaal dezelfde ambitie. Dat maakt dat we veel van elkaar kunnen leren, maar zeker ook met elkaar kunnen lachen. Toen ik hier begon zaten we met zijn vijven op kantoor en inmiddels is dat aantal verdubbeld. Ik ben heel trots dat we zo weten te groeien met zijn allen!

Hoe kennen klanten en collega’s jou?

Ik denk als meedenkend, vriendelijk en een pietje-precies! Ik vind het belangrijk om een relatie op te bouwen met zowel opdrachtgevers als sprekers. Zo kunnen we elkaar snel en prettig helpen.

Welke hobby’s heb je buiten je werk?

Ik heb een dochtertje van één jaar oud, dus mijn grootste hobby is tijd spenderen met mijn gezin! Daarnaast ben ik dol op koken en bakken en afspreken met vrienden.