Interview met collega Otto de Vries

27 maart 2019, door Robert Tjalsma

Het team van Quality Bookings deelt een gezamenlijke missie: het maken van de sprekers van de toekomst. Dagelijks zet een tiental medewerkers zich hier gedreven en enthousiast voor in. Maar wie zijn deze mensen achter de schermen eigenlijk? Dit keer vertelt Otto de Vries over zijn werk als administrateur.

Hoe lang werk je al bij Quality Bookings?

Sinds 10 jaar werk ik bij Quality Bookings als office manager. Mijn werk bestaat voornamelijk uit het verzorgen van alle administratie en het bijhouden van onze websites. Ik plaats hier onder meer sprekersbiografieën op en voeg eens in de zoveel tijd informatie toe als een spreker daarom vraagt.

In mijn functie als administrateur handel ik de facturen af en laat ik ze na het inboeken controleren. Daarna leg ik ze ter betaling klaar bij de verantwoordelijke collega. Ook zet ik alle binnenkomende aanvragen in ons systeem.

Zo kunnen collega’s bij een boeking snel de gegevens uitlezen en deze gebruiken in hun correspondentie met de klant. Standaard stuur ik de aanvrager vervolgens een brochure ter inspiratie en kennismaking met een relevant deel van onze sprekers.

Hoe ziet een gemiddelde werkdag van jou eruit?

Mijn werkdag begint met het verwerken van alle binnengekomen aanvragen. Daarna ga ik aan de slag met het inboeken van facturen. Inmiddels doe ik dat voor meerdere van onze bedrijven en ben ik daar best een tijd mee bezig.

In de middag verzamel ik vaak informatie voor bijvoorbeeld onze mailings. Daarnaast blijven de aanvragen voor sprekers gedurende de dag binnen komen. Kortom: ik heb altijd wel iets te doen!

Wat zijn de grootste uitdagingen in je werk?

Voor mij is het de grootste uitdaging om mijn werk elke dag weer goed te doen. Tegelijkertijd is het iets dat ik heel vanzelfsprekend vind. Ik mag me beroepen op enige werkervaring binnen het bedrijf en die komt goed van pas bij het uitvoeren van mijn dagelijkse werkzaamheden.

Wat maakt jouw werk zo leuk?

Ik haal een groot deel van mijn voldoening uit het leveren van goed werk. Daarbij komt dat ik de pensioengerechtigde leeftijd inmiddels gepasseerd ben. Ik kan mijn werk nog altijd iedere dag (4 dagen in de week) met plezier uitvoeren en dat is me veel waard.

Bijzonder is ook dat ik inmiddels al meer dan 10 jaar met mijn zoon Robert de Vries mag samenwerken. Als jonge jongen had hij al zijn ambities en het is prachtig om te zien hoe hij deze nu als directeur van Quality Bookings weet te vervullen. Dat geeft mij als vader heel veel vreugde!

Trots ben ik ook op de bedrijfscultuur die in de loop der jaren is gegroeid bij Quality Bookings en de andere identiteiten. We vormen een hecht team en veel van onze collega’s zijn hier ooit als stagiaire begonnen. Wie komt, blijft vaak ook en dat zegt wat mij betreft genoeg!

Hoe kennen klanten en collega’s jou?

Zowel klanten als collega’s kennen mij als een precies man. In drukke periodes weten ze mij dan ook zonder uitzondering te vinden. Niet voor niets sta ik bekend als een stabiele factor in het bedrijf. Mijn karakter is vrolijk, maar ik heb af en toe ook mijn stille momenten. Dat moet soms kunnen, vind ik.

Welke hobby’s heb je buiten je werk?

Mijn grootste hobby is toch wel het luisteren naar klassieke muziek. Ik breng dan ook graag een bezoekje aan het Concertgebouw in mijn geboortestad Amsterdam. Mijn favoriete componist is Mahler en ik heb al zijn symfonieën in diverse uitvoeringen.

Daarnaast mag ik graag de natuur ingaan om te wandelen en ben ik een regelmatige bezoeker van de Oostvaardersplassen. Ik woon er niet zo ver vandaan en vind het heerlijk om hier de rust te voelen en te proeven!