Info & boekingen

Interview met collega Manon Boodt

25 april 2019, door Robert Tjalsma

Het team van Quality Bookings deelt een gezamenlijke missie: het maken van de sprekers van de toekomst. Dagelijks zet een tiental medewerkers zich hier gedreven en enthousiast voor in. Maar wie zijn deze mensen achter de schermen eigenlijk? Dit keer vertelt Manon Boodt over haar werk als Senior Accountmanager.

Hoe lang werk je al bij Quality Bookings?

Sinds 1 augustus 2016! Ik kom van oorsprong uit de managementwereld en ken eigenaar Robert de Vries al heel lang. Als Senior Accountmanager leid ik nu bijna 3 jaar boekingen in goede banen en help ik klanten bij het vinden van de ideale spreker. Daarnaast doe ik er nog een aantal taken bij. Denk aan het maken van afspraken, het beheren van content- en persoonlijke agenda’s en het scouten van nieuwe sprekers. Al met al zijn mijn werkzaamheden dus vrij divers.

Wat zijn de uitdagingen in jouw functie?

Ik ben het aanspreekpunt tussen klant en spreker en doe er alles aan om beiden blij en tevreden te houden. Dat kan alleen door als sprekersbureau een heel goede service te leveren. Dat is ook nodig, want in de sprekerswereld veranderen dingen vaak en snel. Van klanten die bijeenkomsten verschuiven tot sprekers die door overmacht moeten afzeggen. Op die momenten is het zaak om snel te schakelen en de klant te adviseren over andere sprekers die aansluiten op zijn wensen en budget. De ene keer is dat wellicht een inspiratiespreker, de andere keer een illusionist.

Wat geeft je voldoening in je werk?

Tevredenheid van zowel sprekers als klanten! Na elke boeking sturen wij een evaluatieformulier waarin de klant een cijfer kan geven aan zowel de spreker als onze dienstverlening. Het is altijd ontzettend leuk om te horen dat de door ons geadviseerde spreker de juiste persoon was voor het evenement. Ook is het prettig als we merken dat tevreden klanten snel weer bij ons terugkomen. Gelukkig ontvangen we zulke positieve reacties regelmatig.

Naar welke events van de komende tijd kijk je uit?

5 juni vindt Business on stage plaats in het DeLaMar Theater in Amsterdam. Dit is een event dat Quality Bookings zelf periodiek organiseert en waar AFAS CEO Bas van der Veldt de komende editie de gastspreker is. Niet alleen is Bas een hele interessante spreker, maar ook zorgt de sfeervolle theateropstelling voor een inspirerende setting waarin bezoekers veel kunnen leren van doorgewinterde ondernemers. Een evenement om naar uit te kijken dus!

Komen er vanuit Quality Bookings veel van dit soort nieuwe initiatieven?

Absoluut. Quality Bookings is een snelgroeiend bedrijf dat continu nieuwe initiatieven lanceert. Niet alleen in de vorm van evenementen voor bedrijven of ondernemers, maar ook met innovatieve ideeën om sprekers nog beter te promoten. Elke dag weer komen er nieuwe dingen op mijn pad. Dat is wat ik, in combinatie met de bedrijfscultuur, superleuk vind aan mijn werk.

Hoe ziet die bedrijfscultuur er dan uit?

Die is heel open. We zijn als het ware een kleine familie en doen ook naast het werk leuke dingen met elkaar. In ons vrij kleine team kent iedereen elkaar goed en dat maakt het erg prettig samenwerken. We zijn allemaal loyaal aan het bedrijf en dat komt mede doordat we hier veel vertrouwen en verantwoordelijkheid krijgen. Dat is iets waar Robert als eigenaar een belangrijke bijdrage aan levert.

Hoe kennen klanten en collega’s jou?

Ik denk als een behulpzaam persoon die anderen wil ondersteunen en helpen. Maar ook iemand die op de werkvloer best aanwezig is en graag van zich laat horen…

Welke hobby’s heb je buiten je werk?

Ik hou ervan om veel te sporten. Zo doe ik fanatiek aan bokszaktraining, maar zie je mij niet terug binnen de touwen van de ring. Daarnaast volg ik verschillende fitnesslessen en ben ik graag veel in beweging!