Roland van Kralingen is een van de meest gewaardeerde marketingconsultants van Nederland . Hij heeft diverse boeken op zijn naam staan over marketing en wordt daarnaast veel gevraagd als spreker. U kunt Roland van Kralingen inhuren voor het geven van boeiende lezingen over marketing, waarin hij zijn praktijkervaringen aan de theorie koppelt.

Reclamebureaus
Van Kralingen studeerde in Engeland en haalde hier zijn MBA. Vervolgens werkte hij als strategy director voor een aantal grote reclamebureaus, waarna hij het bedrijf TBWA oprichtte in Nederland en Spanje.

Vervolgens werkte hij enige tijd in Japan, waar hij actief was voor het grote reclamebureau Hakuhodo en het automerk Nissan, waar hij verantwoordelijk was de positionering in Europa. Ook werkte hij als internationaal marketingstrateeg voor Beiersdorf, Mölnlycke en Gervais Danone.

In 1991 werd Van Kralingen vervolgens directeur bij de Nederlandse Herstructurerings Maatschappij van het ministerie van Economische Zaken en was hij verantwoordelijk voor de herstructurering van bedrijfstakken in Oost-Europa.

Merkmanagement
Vervolgens richtte hij in 1993 de PositioneringsGroep op. Hiermee ging hij bedrijven advies geven op het gebied van merkmanagement en positionering en bij het nemen van strategische beslissingen.

Van Kralingen heeft tal van boeken op zijn naam staan. Zo publiceerde hij Het Territorium; over Positioneringsstrategie. Ook bracht hij het boek Naar 2020. Trends en Ontwikkelingen uit. Een ander boek van zijn hand is Superbrands. Merken en Markten van Morgen.

Wilt u Roland van Kralingen inhuren als spreker of dagvoorzitter? Neem voor meer informatie contact met ons op.

 

Biografie © Quality Bookings – Almere

Roland van Kralingen spreekt graag over:

Roland van Kralingen boeken

Vraag nu een vrijblijvende offerte aan voor informatie over prijzen, beschikbaarheid of het inhuren van Roland van Kralingen. Ook voor alle andere vragen kun je contact met ons opnemen. We reageren altijd binnen 24 uur!

036 - 848 11 21