20 jaar ervaring
All-Inclusive tarieven
Binnen 24 uur offerte
Persoonlijk contact
Gemiddelde beoordeling: 9,4
Vrijblijvende offerte
Noah Smits
Exclusief bij
Quality Bookings

Noah Smits

Communicatie- en Mediastrateeg

Noah Smits is een spreker met een unieke mix van entertainment, gedragswetenschap en mediakennis. Hij werkte met wereldberoemde artiesten en is een veelgevraagd expert op het gebied van communicatie. Zijn lezingen zijn energiek, praktisch en aangepast op elke doelgroep. Noah inspireert met verhalen uit het veld én bewezen gedragsstrategieën.

Prijsindicatie: € 2.000 tot € 5.000

Te boeken als: Spreker

Talen: Engels, Nederlands

Over Noah Smits

Noah Smits is voormalig Top40-artiest, creatieve ondernemer, communicatie- en mediastrateeg, mediapersoonlijkheid én bovenal een rasentertainer. Zijn muzikale achtergrond en fascinatie voor menselijk gedrag leidden tot unieke marketingmethodes die sterke connecties creëren tussen publieke figuren en hun fans.
Met deze innovatieve aanpak werkte hij voor namen als Ed Sheeran, David Guetta, Rico Verhoeven, Afrojack en tientallen andere BN’ers. Hij stond aan de wieg van de carrières van Snelle en Antoon en speelde een sleutelrol in de communicatie en PR rond spraakmakende zaken binnen de Cancel Culture.

Dankzij zijn ervaring als ‘spin doctor’ in zulke spraakmakende crises kreeg Noah een prominente rol in een showbizzprogramma van DPG Media. Daar was hij wekelijks te zien als imagodeskundige, naast namen als Albert Verlinde, Angela de Jong, Rob Goossens en Guido den Aantrekker. In deze rol analyseerde hij de publieke opinie rond BN’ers en legde hij uit welke cognitieve biassen meespeelden bij de uitgesproken meningen van het volk.

Noah is inmiddels een veelgevraagd spreker op universiteiten en academies door heel Europa, evenals op conferenties als South By Southwest (USA), Amsterdam Dance Event en Eurosonic Noorderslag. Bezoekers leren van hem hoe ze, aan de hand van gedragswetenschap, bewuster communiceren voor effectievere marketingcampagnes, met een kritische blik naar manipulatieve massamedia kijken, maar ook hoe ze die ene irritante collega communicatief kunnen ontwapenen.

Vandaag de dag ondersteunt Noah met zijn Smidswater Consultancy organisaties en publieke figuren bij marktonderzoek, doelgroepsegmentatie, behavioral design, public relations en mediacampagnes. Hij zorgt ervoor dat deze campagnes en uitingen resoneren met de intrinsieke motivaties van doelgroepen, zodat ze van binnenuit geactiveerd worden i.p.v. iets door hun spreekwoordelijke strot gedouwd te krijgen.

Gedragswetenschap is de sleutel tot effectieve communicatie          

Het leven bestaat non-stop uit communicatie en is net zo onmisbaar voor de mens als water. Maar zoals water kan verfrissen en toch ook verwoestend kan zijn, kan communicatie bouwen maar ook breken. Denk aan relaties die stuklopen, stroef teamwork, falende salesgesprekken, eindeloze social media feeds, politieke campagnes die de plank misslaan of internationale spanningen die zorgen voor oorlogen. Achter die situaties schuilt vaak hetzelfde probleem: gebrekkige communicatie of kennis ervan.

Effectieve communicatie begint met écht begrijpen wie je tegenover je hebt. Aangezien 96% van onze dagelijkse beslissingen onbewust worden gestuurd door emotionele drijfveren en diepgewortelde gedragspatronen, is het essentieel om dit gedrag te herkennen om het te kunnen beïnvloeden i.p.v. op rationaliteit te vertrouwen.

Of je nu een landelijke marketingcampagne uitvoert om grootschalige gedragsverandering te realiseren of in een één-op-één gesprek de ander wilt overtuigen, met de juiste tools uit de gedragswetenschap boek je meer resultaat.

Deze tools zijn niet alleen cruciaal om anderen te overtuigen. Wijzelf worden dagelijks gemanipuleerd door media en social media bedrijven die met content en retoriek onze mening of houding proberen te sturen om hun eigen agenda te pushen. Door te begrijpen hoe zij gedragswetenschap inzetten, bewapen je jezelf tegen overtuigende speeches, dopamineverslaving door social media en misinformatie.

Met de juiste kennis van menselijk gedrag, lichaamstaal en retoriek kan iedereen zowel een zakelijke carrière als privéleven aanzienlijk verbeteren. Het draait om leren luisteren en observeren voordat we spreken of zoals Noah altijd zegt: “Horen, Zien en Spreken”.

Waarom Noah Smits boeken?

  • Ervaren entertainer: Met jarenlange ervaring als artiest, waarbij hij dagelijks tienduizenden mensen wist te raken vanaf het podium, voelt Noah zich volledig in zijn element wanneer hij voor een groep staat.
  • Succesvol ondernemer: Dankzij zijn sterke communicatieve vaardigheden bouwde Noah in korte tijd meerdere succesvolle ondernemingen op, waaronder zijn DJ-school Ikwillerendraaien.nl, tattooshop The Tattoo Garden, platenlabel BRG Music en marketingbedrijf People Amsterdam (nu Smidswater Consultancy)
  • Educating, but entertaining: Noah brengt zijn kennis op een praktische, direct toepasbare manier, met veel humor en energie. Voor het publiek voelt het daardoor meer als een leuke show dan een zware talk of lezing.
  • Toepasbaar voor iedereen: De inzichten die Noah geeft over communicatie en gedrag raken niet alleen de businesskant, maar inspireren het publiek om ook in hun privéleven anders te communiceren.
  • Prachtige anekdotes uit het veld: Met zijn grootste klantenbestand in de muziek- en entertainmentindustrie zit Noah vol bijzondere en verassende anekdotes uit zijn ervaringen met bekende publieke figuren.
  • Out-Of-The-Box: Doordat Noah autodidact verschillende disciplines combineert, denkt hij buiten de gebaande paden. Hierdoor ontwikkelde hij, soms provocerende, methodieken om dingen voor elkaar te krijgen, wat bij het publiek regelmatig leidt tot verassende ‘aha’-momenten.

Thema’s van zijn lezingen/Mogelijke onderwerpen

  • Communicatieve Vaardigheden: Hoe je tijdens conversaties erachter komt wat de emotionele drijfveren zijn van de ander zodat je met de juiste technieken en retoriek gesprekken naar je hand zet.
  • Lichaamstaal lezen: Hoe de ‘blink-rate’ en ‘shutter speed’ van iemands ogen je vertellen wat je moet zeggen om het gesprek te winnen is slechts één van de trucs.
  • Gedragswetenschap: Hoe je achter de persoonlijkheid en emotionele drijfveren komt van een individu of groepen mensen om cognitieve biassen in te kunnen zetten om ze te beïnvloeden.
  • Mediastrategieën: Out-Of-The-Box strategieën op het gebied van (digitale) marketing en public relations om zo effectieve campagnes te kunnen voeren, gebaseerd op gedragswetenschap en het ‘Job-To-Be-Done’ framework.
  • Manipulatieve Media: Hoe jezelf te bewapenen tegen technieken die tegen ons gebruikt worden om agenda’s te pushen. Denk hierbij aan ‘Weaponized Cognitive Dissonance’ en het ‘Perception-Context-Permission’ model.
  • Reputatiemanagement: Hoe je controle neemt over je reputatie, deze op te bouwen, te bewaken en hoe je door crises heen komt als organisatie of persoon en de publieke opinie weer positiever kunt maken met gedragswetenschap.
  • Muziekindustrie: Van de artist-side tot de industrie. Hoe beweegt deze dynamische industrie, welke spelers zijn er en hoe navigeer je door deze markt.

Video's

Noah Smits bij DPG

Noah Smits bij DPG

Mentos Grote Prijs van Nederland

Mentos Grote Prijs van Nederland

Keynote Noah Smits

Keynote Noah Smits

Noah Smits als interviewer op de rode loper

Noah Smits als interviewer op de rode loper

Reviews over Noah Smits

Schrijf een review

Meer informatie & boekingen

Noah Smits inhuren als spreker voor uw congres of seminar doet u snel en gemakkelijk via Quality Bookings. Neem contact met ons op voor aanvullende informatie over de voorwaarden. We helpen je graag!

  • Snel contact met Noah Smits
  • Binnen 24 uur een vrijblijvende offerte
  • Scherpe marktconforme prijzen
  • Meer dan 21 jaar ervaring
  • Begeleiding tot na het evenement
  • Boekingsgarantie via CLC-VECTA
Anouk
Bekijk alle sprekers