Info & boekingen
Spreker Design Thinking in het onderwijs Copyright foto: William Rutten

Design Thinking in het onderwijs

Design Thinking in het onderwijs als spreker boeken

Futurist Tim Selders is te boeken voor een lezing over ‘Design Thinking in het onderwijs’. Hierin legt hij uit hoe deze mensgerichte innovatiemethode een nieuw perspectief kan bieden op onder andere de volgende complexe uitdagingen:

Prijsindicatie
€ 2.000 tot € 5.000
Onderwerpen
Te boeken als
Talen
Nederlands
  • Snel contact met Design Thinking in het onderwijs
  • Binnen 24 uur een vrijblijvende offerte
  • Scherpe marktconforme prijzen
  • Meer dan 15 jaar ervaring
  • Begeleiding tot na het evenement
  • Boekingsgarantie via CLC-VECTA

Futurist Tim Selders is te boeken voor een lezing over ‘Design Thinking in het onderwijs’. Hierin legt hij uit hoe deze mensgerichte innovatiemethode een nieuw perspectief kan bieden op onder andere de volgende complexe uitdagingen:

“Hoe kan het dat er zoveel weerstand is tegen onderwijsvernieuwing, terwijl de wereld om ons heen zo snel verandert?”

“Hoe kan het dat onderwijsmaatregelen die bedoeld zijn voor kansarmen, vaak in het voordeel uitvallen van kansrijken?”

“Hoe is het toch mogelijk dat kinderen in het Nederlandse onderwijssysteem vooral afgerekend worden op wat ze niet kunnen en nog steeds niet worden bevestigd in wat ze wel kunnen?”

Veel van de bovengenoemde uitdagingen hebben te maken met een gebrekkig inzicht in wat mensen echt beweegt, met onverenigbare belangen maar ook met het bestaan van diverse waarheden naast elkaar. En ze veranderen ook nog eens continu.

Een analytische benadering alleen vormt vandaag de dag geen toereikende oplossing meer. Hiervoor moet je tevens menselijke behoeften begrijpen en over creativiteit en verbeelding beschikken.

Futurist Tim Selders boeken voor een symposium

In het verlengde hiervan is het inhuren van futurist Tim Selders voor een lezing over Design Thinking in het onderwijs een uitstekend idee. Deze mensgerichte innovatiemethode koppelt analytische aan creatieve manieren van denken en is bij uitstek geschikt om uitdagingen af te bakenen, betrokken gebruikers te begrijpen, constant verbeteringen aan te brengen, uiteenlopende betrokken partijen te laten deelnemen en mogelijke oplossingen zichtbaar te maken.

  • Echt in de huid kruipen van de mens achter de leerling en leraar (= empathising). Niet om te vragen wat hij nu wil, maar om te weten wat hij niet zegt dat hij zou gaan willen. Zeker in het onderwijs, waar zowel bij pubers als onderwijzend personeel veel meningen, eigenwijsheid en dogma’s de boventoon voeren, kan empathie tot hele nieuwe inzichten leiden en zelfs tot ontdekking van latente behoeften.
  • Het probleem herdefiniëren (= reframen), zodat er wellicht hele andere oplossingen mogelijk zijn. Het herdefiniëren van de uitdaging ‘het vak van leraar heeft een imagoprobleem’ naar ‘media-aandacht en sociale media vertekenen het beeld van leraren in de klas’ kan leiden tot compleet andere – effectievere of simpelere – oplossingsruimtes.
  • Sneller iets proberen op kleine schaal, in een vroeg stadium, om daarna weer, in kleine stapjes, te verbeteren (= iterating). Is het mogelijk om in plaats van grootse onderwijsvernieuwingen middels wetgeving, kleine zelfregulerende experimenten te doen waarvan het acceptabel is als die niet meteen lukken, maar waarvan geleerd kan worden?
  • Mogelijke meerdere toekomsten creëren om met elkaar te bediscussiëren en voorbereidingen te treffen (= envisioning). Levensecht laten zien hoe in de toekomst leerlingen zouden kunnen leren en welke rol leraren zouden kunnen spelen, en dan nog het liefst in meerdere variaties, kan helpen bij acceptatie maar ook bij het voorbereiden op die toekomst.

Lezing over Design Thinking in het onderwijs boeken

Meer weten over deze lezing op maat over Design Thinking in het onderwijs? Vraag ons naar de mogelijkheden om futurist Tim Selders te boeken als spreker.

Meer informatie & boekingen

Design Thinking in het onderwijs inhuren als spreker voor uw congres of seminar doet u snel en gemakkelijk via Quality Bookings. Neem contact met ons op voor aanvullende informatie over de voorwaarden. We helpen je graag!

Yannicke
  • Snel contact met Design Thinking in het onderwijs
  • Binnen 24 uur een vrijblijvende offerte
  • Scherpe marktconforme prijzen
  • Meer dan 15 jaar ervaring
  • Begeleiding tot na het evenement
  • Boekingsgarantie via CLC-VECTA
Bekijk alle sprekers