‘De praktijk ervaart, de wetenschap verklaart’. Aldus het motto uit een van de succesvolste boeken van wetenschapper, ondernemer en spreker Cor Molenaar, Kijken, Kijken… Anders Kopen. Net als in zijn andere boeken, bouwt Molenaar in deze verhandeling over veranderend consumentengedrag een brug tussen academisch onderzoek en de bedrijfspraktijk van alledag. De Hoogleraar Bedrijfskunde beschouwt dit als zijn missie en draagt dit als spreker overal uit. Ook tijdens uw seminar of congres.

Cor Molenaar studeerde economie en specialiseerde zich aan de Vrije Universiteit in Amsterdam in organisatiekunde. Hij ontwikkelde zich tot autoriteit op het gebied van change management en schreef een promotieonderzoek over de toepassingsmogelijkheden van IT in marketing. Zijn diepgaande kennis maken dat veel bedrijven hem inhuren als spreker, presentator of dagvoorzitter tijdens zakelijke bijeenkomsten waar thema’s als vernieuwen en veranderen centraal staan.

Molenaar verbindt wetenschap en bedrijfspraktijk tijdens uw seminar of congres

Ingrijpende transities zijn in de huidige bedrijfspraktijk aan de orde van de dag. De meeste veranderingen worden aangejaagd door de technologie die het gedrag van mensen beïnvloedt en hoge eisen stelt aan procesvernieuwing. Wat zijn relevante gedragsveranderingen? Hoe ga je daar als bedrijf mee om? Hoe zorg je binnen je eigen organisatie voor een proactieve ‘verandercultuur’?

Molenaar heeft er zijn werk en persoonlijke missie van gemaakt om gedrags- en organisatieveranderingen te bestuderen en te doorgronden. Hij doet dat als wetenschapper, onder meer als deeltijds Hoogleraar bij de vakgroep Bedrijfskunde van de ErasmusUniversiteit Rotterdam, maar ook als consultant. Zijn bedrijf, eXQuo Consultancu, adviseert organisaties op het snijvlak van marketing, automatisering en organisatiestructurering.

Cor Molenaar inhuren is kennis van veranderen inhuren

Als manager bij RAET Computerservices raakte Cor Molenaar in de jaren 80 van de vorige eeuw geboeid door de mogelijkheden van e-marketing en data-analyse. In 1987 bouwde hij op verzoek van het legendarische reclamebureau Ogilvy&Mather een zelfstandige dataconsultancy-tak op. Toen hij het bureau in 1998 verliet, waren er ruim 250 specialisten actief voor illustere klanten als KLM, Philips, KPN en Unilever. Met deze track record kan Molenaar worden beschouwd als een van de grondleggers van de hedendaagse internet- en database-marketing.

Molenaar is een internationaal erkende expert op dit gebied. Hij schreef er sinds 1987 ruim twintig boeken over, verschenen in vele talen. Zijn bekendste boeken zijn: De kracht van Plaform Strategie, Actie! Noodplan Retail en het eerder genoemde Kijken, Kijken… Anders Kopen. Zijn kennis van veranderend consumentengedrag en de manier waarop hij zijn gehoor als spreker weet mee te nemen in de wereld van change management en e-marketing maken dat bedrijven hem veelvuldig inhuren voor hun seminar of congres. Ook als presentator of dagvoorzitter.

Ook u kunt Molenaar inhuren voor uw seminar of congres

Ook u kunt deze expert, schrijver, wetenschapper, consultant en gepassioneerd spreker inhuren voor uw seminar of congres. Neem voor de mogelijkheden en een snelle kostenindicatie contact op met ons Quality Bookings team. U krijgt gedetailleerde informatie over deze spreker en een offerte op maat, afgestemd op de duur en omvang van uw seminar of congres. Uiteraard kunnen wij deze spreker rechtstreeks tegen de beste voorwaarden voor u boeken. Wij zijn u deskundig van dienst bij uw keuze van een spreker, presentator of dagvoorzitter die glans verleent aan uw event.

Biografie © Quality Bookings – Almere

Cor Molenaar spreekt graag over:

Cor Molenaar boeken

Vraag nu een vrijblijvende offerte aan voor informatie over prijzen, beschikbaarheid of het inhuren van Cor Molenaar. Ook voor alle andere vragen kun je contact met ons opnemen. We reageren altijd binnen 24 uur!

036 - 848 11 21