
Quality Bookings
Cor Hospes Storytelling expert
Cor Hospes als spreker boeken
Verhalen. Iedereen heeft het maar over verhalen. Maar hoe kun je storytelling als bedrijf efficiënt inzetten. Waarom zou je dat willen en wat leveren die verhalen je dan op. Cor Hospes maakt ook jouw bedrijf en organisatie slimmer op het gebied van storytelling en contentmarketing. En ook jij kunt deze energieke keynote spreker, auteur en oprichter van Merkjournalisten inhuren voor een meer dan inspirerende lezing, training of workshop op maat.
-
Snel contact met Cor Hospes
-
Binnen 24 uur een vrijblijvende offerte
-
Scherpe marktconforme prijzen
-
Meer dan 19 jaar ervaring
-
Begeleiding tot na het evenement
-
Boekingsgarantie via CLC-VECTA
Video met Cor Hospes
Autoriteit
Cor Hospes is een van de bekendste sprekers en trainers op het gebied van contentmarketing en storytelling in ons land. Ook internationaal wordt hij gezien als een autoriteit. Hij sprak onder meer op Content Marketing World in Cleveland, het meest vooraanstaande contentmarketing event ter wereld. Hij geeft regelmatig gastcolleges aan hogescholen en universiteiten, en is een veel gevraagd expert in de media (o.a. FD, BNR, NRC, EenVandaag). Hij schreef verschillende bestsellers over contentmarketing, storytelling en sociale media. In september 2019 verscheen zijn laatste boek: ‘De power van een contentplatform. Hoe maak je verhalen voor het vinden, binden, bewegen en uitbouwen van je publiek’.
Cor Hospes is managing consultant/oprichter van Merkjournalisten, dat bedrijven helpt met het maken van opmerkelijke verhalen. Hij is een zeer ervaren en gepassioneerde spreker, die je tevens kunt boeken als presentator, dagvoorzitter en forumleider. Eerder schreef Cor Hospes als zelfstandig journalist voor de bekendste dagbladen, opinietijdschriften, glossy’s en vaktijdschriften van ons land. Hij werkte als copywriter voor grote en kleine merken, en mediatrainde ceo’s en cmo’s van internationale en nationale brands.
Keynote: De ROI van Liefde
Onveilige situaties op de werkvloer. Medewerkers die in opstand komen tegen bazige leiders. Een groot personeelsverloop en -verzuim. En klanten die eisen dat bedrijven een betere wereld nalaten.
Duidelijk genoeg. Hiërarchische bedrijven met bazig leiders die louter ondernemen voor eigen gewin, nee, die zijn niet langer van deze tijd. Medewerkers en jong talent kiezen voor bedrijven die zich gedragen als een liefdevolle organisatie. Zo’n bedrijf is niet alleen woest aantrekkelijk voor werkzoekenden, maar ook voor klanten.
Maar hoezo liefde en business? Een liefdevolle organisatie, wat is dat dan? Hoe ziet die eruit, en wat is hierin de rol van leiders.
Cor Hospes sprak de afgelopen jaren met tientallen ondernemers en experts die vertellen hoe en waarom een liefdevolle organisatie loont. Want liefde geven, is liefde krijgen. Ook in business. Een betere return on investment bestaat er niet. Want oprechte aandacht voor het welzijn en het welbevinden van anderen zijn de komende jaren cruciaal voor de groei van elk bedrijf. Hoe staat het met de liefde in jouw bedrijf?
Keynote: De wetenschap achter de kracht van een goed verhaal.
Je kijkt naar een film en krijgt zwetende handen. Je luistert naar een podcast en voelt kippenvel. Je leest een boek en voelt ineens tranen. Dat is de kracht van een goed verhaal. Dat kruipt onder je huid. Infecteert je brein en activeert je denken en doen.
Je klanten, medewerkers en andere shareholders in beweging zetten, hun denken en doen beïnvloeden, ja, dat wil jij ook met je verhalen realiseren. Maar hoe doe je dat. Hoe zet je je publiek daarmee letterlijk aan tot actie. Een prikkelende lezing over oxytocine en spiegelneuronen, en dat prikkelbare amandeltje dat geen enkele emotie kan weerstaan. Na afloop zul je nooit meer dezelfde verhalen maken.
Keynote: Luisteren doe je niet met je oren, maar naar het ongehoorde.
Luisteren is een wondermiddel. Het heelt en onthult. Het schept vertrouwen. Verheldert en verbindt. Hoe komt het dan toch dat we allemaal zo slecht luisteren. Of je een verkoper of directeur bent. Of je met een manager of gewoon je partner thuis aan tafel zit. 45% van onze communicatie bestaat uit luisteren, maar we begrijpen elkaar niet. Het begrijpen van je klanten en medewerkers, ja, dat begint met goed luisteren. Wat zijn hun wensen, geheimen, dromen en angsten. Welke verhalen, gevoelens en ervaringen leven er onder het personeel?
Medewerkers voelen zich gezien en gewaardeerd als je goed naar ze luistert, en dat zorgt voor meer verbinding en vertrouwen. Als jij slecht naar ze luistert en niet hoort of negeert, vermindert hun betrokkenheid. Het gevolg, quiet quitting en uiteindelijk wegwezen.
En natuurlijk snap jij je klanten beter als je goed naar ze luistert. Het zorgt voor meer erkenning en vertrouwen en een meer waardevolle relatie. Want door goed te luisteren, maak je ruimte voor de ander. Zodat die zich gehoord en gezien voelt.
Schrale troost. Slecht luisteren, daar kun je voor een deel niks aan doen. We zijn nou eenmaal gekker op kletsen, dat zit in ons DNA. Maar al die andere luisterblokkades, zeker, die kun je opheffen. Ga luisteren daarom organiseren. Want medewerkers die goed naar elkaar luisteren, zijn beter met elkaar verbonden. En als je goed naar elkaar kunt luisteren, kun je ook beter luisteren naar je klanten. En dat maakt een bedrijf vitaler en succesvoller. Cor Hospes neemt je op prikkelende wijze en met veel vaart en humor mee in de wereld van het oor en brein. Leert je over het verschil tussen horen en luisteren, Sakichi Toyoda, het Florence Nightingdale motief en waarom een goede luisteraar geen koudwatervrees moet hebben. En hij verduidelijkt waarom luisteren juist nu belangrijker is dan ooit.
Want een ding is duidelijk. Echt luisteren loont. Ga maar luisteren hoe en waarom.
Meer informatie & boekingen
Cor Hospes inhuren als spreker voor uw congres of seminar doet u snel en gemakkelijk via Quality Bookings. Neem contact met ons op voor aanvullende informatie over de voorwaarden. We helpen je graag!

-
Snel contact met Cor Hospes
-
Binnen 24 uur een vrijblijvende offerte
-
Scherpe marktconforme prijzen
-
Meer dan 19 jaar ervaring
-
Begeleiding tot na het evenement
-
Boekingsgarantie via CLC-VECTA