‘Bernd Damme(1990) is er met alles vroeg bij. Als jonge tiener verraste hij minister-president Balkenende al met het aanbieden van zijn profielwerkstuk ‘The New Deal’, een doorwrochte economische visie voor een nieuwe Gouden Eeuw. Alhoewel nog jong, was hij al een grote speler in de zonnebrillenbranche. Zo runde hij sinds 2006 Eyewear.nl en bouwde hij met zijn team met handelsgeest een brillenimperium op een doordachte wijze uit in binnen- en buitenland. Zo heeft hij speciaal een shop neergezet voor Porsche en was zijn bedrijf het eerste met een Facebookstore. Inmiddels is Eyewear.nl verkocht aan een Nederlands consortium. Daarnaast zet Damme zich in voor het stimuleren van (jong)ondernemerschap en maakt hij deel uit van het bestuur van het Wonderfeel festival. Sinds 2010 was hij als vice-chairman verbonden aan de Sagamores Foundation, was hij co-founder van menswear brand Pelliano, member of the Amsterdam Economic Board en gaf hij o.a. advies aan het Ministerie van Economische Zaken, Landbouw & Innovatie. Naast zijn werk studeerde Damme van 2006 tot 2009 International Business Administration aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam.

Damme werd genomineerd voor de Loey Awards, RetailRookies (2015) Sprout Challenger 50 (2011), Elsevier’s 50 talenten van de toekomst, de Studenten Ondernemersprijs, werd uitgeroepen tot één van de meeste invloedrijke Nederlanders in mode, nr. 37, Textilia power list (2013), en de ’25 onder de 25′ van Sprout (2008). Als bekroning won hij samen met zijn compagnon Steijn Pelle deze award in 2012 en ontvingen zij de titel: ‘de beste jonge ondernemer van Nederland’. Daarnaast is hij inmiddels een veel gevraagd spreker, jurylid, lid van het Ondernemerspanel van BNR nieuwsradio en als mentor verbonden aan een tweetal startups: Woov (festival industrie) en Flex-Appeal (HRM).

Damme’s nieuwe uitdaging ligt bij House of Eléonore, een juwelen start-up in Amsterdam.Opgezet in samenwerking met Royal Asscher, een familiebedrijf dat al 163 jaar synoniem staat voor ’s werelds mooiste diamanten. Met House of Eléonore wil hij luxe toegankelijker en duurzamer maken met als als als uitgangspunt: ‘Empower women to shine by providing them with fabulous jewelry through an extraordinary relationship’. Daarnaast is hij met zijn team op een missie om ambacht in Nederland terug te brengen. Na een succesvolle crowdfunding campagne in het voorjaar van 2015 waar ze meer dan 55.000 euro mee ophaalde en een seed funding ronde is House of Eléonore onder grote belangstelling in september 2015 gelanceerd. Inmiddels is de startup ook in Verenigde Staten van Amerika actief, gaven ze onlangs hun eerste catwalk show tijdens de Couture Week in Parijs, introduceerde ze in het najaar een bridal collectie ‘Dutch Light’ en opende ze in oktober een eerste shop-in-shop in samenwerking met de Bijenkorf.

Wilt u Bernd Damme boeken als spreker of dagvoorzitter? Neem voor meer informatie contact met ons op.

Bernd Damme spreekt graag over:

Bernd Damme boeken

Vraag nu een vrijblijvende offerte aan voor informatie over prijzen, beschikbaarheid of het inhuren van Bernd Damme. Ook voor alle andere vragen kun je contact met ons opnemen. We reageren altijd binnen 24 uur!

036 - 848 11 21