Samantha Barbie de Jong koningin van RTL 5

2 april 2013, door trendwerk

Samantha de Jong is de kijkcijfertopper van RTL 5. Geen enkel programma trok in de maand maart meer kijkers naar de zender dan haar show Huisje Boompje Barbie. Dat heeft een woordvoerder vandaag laten weten. Gemiddeld zette RTL 5 een marktaandeel van 5,9 procent neer in haar doelgroep 20 tot 34-jarigen, maar Barbie zat daar ver boven. “De eerste aflevering op 5 maart ging van start met 521.000 kijkers 6+ en 12,2 procent zenderaandeel in de core doelgroep.”

Maar daar bleef het niet bij. “Op 12 maart stemden 586.000 kijkers 6+ af op Barbie’s perikelen met 14,3 procent zenderaandeel. Het programma is hiermee het best bekeken programma van RTL 5.”

Echte Meisjes op de Prairie van Patty Brard ging ook op 5 maart van start. “Met 319.000 kijkers in 6+ en 8,8 procent zenderaandeel in de doelgroep 20 – 34 jaar. Op 12 maart steeg dit naar 400.000 kijkers 6+.”

RTL 5 noemt verder de doelgroepcijfers van de premières van de Jan Kooijman-show Cheat On Me (4,4 procent), Malaika (9,6 procent) en Take Me Out (7 procent).