RTL-Peter vindt The Audience geweldige uitdaging

28 januari 2013, door trendwerk

Peter van der Vorst vindt het geweldig dat hij is uitverkoren om voor RTL 4 de Nederlandse versie van The Audience te produceren. Dat vertelt hij in weekblad Televizier. Van der Vorst noemt het een ‘fascinerend programma’. Hij benadrukt dat het format internationaal in trek is. “Zenders en producenten uit de hele wereld probeerden de rechten binnen te slepen en dat lukte RTL 4 voor Nederland. Mijn Vorst Media mag het nu maken. Dat is natuurlijk een geweldige opdracht.

Het is een van oorsprong Brits programma. “In het programma, dat geen presentator heeft, worstelt iemand met een groot dilemma in zijn leven. Dat kan bijvoorbeeld gaan om gezondheid, werk, gezin of liefdesleven. Om de hoofdpersoon te helpen met zijn keuze wordt hij gevolgd door een groep van 35 mensen, die een dwarsdoorsnede vormt van de Nederlandse bevolking.

Vier dagen lang volgen ze de man of vrouw in kwestie op de voet om een goed beeld te krijgen van het probleem. “Dat levert mooie shots op van een ‘wolk’ van mensen die achter de hoofdpersoon aan loopt. Ze gaan mee naar huis, de werkplek en andere relevante locaties.”

Ondertussen stelt de groep kritische vragen “om uiteindelijk na veel discussie gezamenlijk tot een onafhankelijk (en soms ook zeer verrassend) advies te komen.”

De Nederlandse versie heet Ik Kan Het Niet Alleen. Het is nog onduidelijk wanneer de eerste uitzending is.