Joost Karhof overtreft verwachtingen

4 juni 2013, door trendwerk

Joost Karhof heeft afgelopen seizoen opnieuw een goede prestatie neergezet met zijn wekelijkse culturele talkshow KunststofTV op de vroege zondagavond van Nederland 2. Dat heeft omroep NTR vandaag laten weten. Het gestelde doel, een marktaandeel van 4 procent, werd volgens de NTR ‘ruimschoots gehaald’. Het marktaandeel steeg dit seizoen met 10 procent. “Een groot compliment voor de redactie en presentator Joost Karhof“, zegt Bart Soepnel, hoofdredacteur bij de NTR.

Soepnel is trots op de makers. “Zij hebben het programma gemaakt tot een vaste waarde in de culturele programmering van de publieke omroep.

KunststofTV zit al sinds de start in 2008 in de lift. “De gemiddelde groei bedraagt 15 procent per jaar“, aldus de NTR.

Afgelopen seizoen was KunststofTV te zien van augustus 2012 tot en met april 2013. “Best bekeken uitzending van het afgelopen seizoen was het Cultureel Jaaroverzicht eind december met 353.000 kijkers.”