Floortje Dessing nog steeds kijkcijferkanon: 1,8 miljoen

29 oktober 2015, door Otto de Vries

Floortje Dessing blijft een grote publiekstrekker. Het derde seizoen van Floortje Naar Het Einde Van De Wereld is woensdagavond van start gegaan met 1,8 miljoen kijkers op NPO 1, goed voor 28 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Dessing deed het nog beter dan haar lead-in Tussen Kunst & Kitsch, dat ruim 1,6 miljoen kijkers (25 procent) trok. Het enige programma dat het nóg beter deed was het Achtuurjournaal met 1,9 miljoen kijkers (30 procent).

Het derde seizoen van Floortje Naar Het Einde Van De Wereld telt zes afleveringen. De eerste twee seizoenen, die uit acht en vier afleveringen bestonden, begonnen beide in januari en waren te zien na kijkcijferkanon Wie is de Mol.

Van de in totaal twaalf afleveringen uit de eerste twee seizoenen, scoorden er zes boven de grens van 2 miljoen kijkers.

Opvallend was dat de NPO 1-kijker na het programma van Dessing massaal afhaakte toen de Vlaamse serie De Ridder in première ging. Daar keken slechts 579.000 mensen (11 procent) naar, een bijzonder lage score voor een programma op NPO 1 en een bijster lage score voor een programma dat na zo’n kijkcijferkanon wordt uitgezonden.

Mediacourant: