Arie Koomen heeft geen spijt van irritante reclame

5 oktober 2011, door trendwerk

(Novum) – Arie Koomen heeft totaal geen spijt van het spotje dat hij opnam voor een elektronicaketen. Hij werd dankzij de reclame uitgeroepen tot meest irritante BN'er in een reclame. "Ik had er mijn redenen voor, de meeste mensen weten dat vaak ook wel", vertelt hij voor de camera van Novum Nieuws.

"Mijn ideeën voor de reclame waren anders", drukt Koomen zich zachtjes uit. "Als je mijn komedie ziet, dan is het een beetje vunzig, grof en hard. Maar daar zit Mediamarkt niet op te wachten."

Desondanks betreurt de komiek de reclames niet. "Ik hoop dat ze er heel rijk van zijn geworden, dat ze een gigantische omzet hebben gehad. Ze hebben mij ruim betaald en ik heb er hele leuke dingen van gedaan. De hoeren in Amsterdam waren echt blij dat ik langs kwam."

Koomen vertelt dat hij nog moeite heeft moeten doen voor de titel meest irritante BN'er in een reclame. "Ik heb er erg om gelachen. Ik heb er een hele campagne tegenaan gegooid om die titel te krijgen."

Druk om negatieve reacties maakt Koomen zich niet. "Het is jammer. Ik had liever gehad dat iedereen het leuk had gevonden. Maar je bent zo leuk als je laatste grap. Dus ik moet nog even een goede grap verzinnen en dan denkt iedereen: o, hij is toch grappig."